Spring til indhold

Gang i butikken

Jeg har fået så utroligt mange henvendelser i de sidste måneder. Som tækkemand på Fyn – https://straatagfyhn.dk/ – har jeg i forvejen temmelig mange kunder. Men lige i efterårsmånederne får jeg ekstra mange henvendelser fra folk, der vil høre noget om, hvordan de kan brandsikre deres stråtag. Det er oftest nye tilflyttere, der har købt et hus med stråtag her på Fyn. De ved ikke, om deres tag er brandsikret, og de vil gerne sikre sig mest muligt. Især mod den fare det kan være for dem nytårsaften. De ved ikke, at de fleste stråtag, som jeg har lagt, er brandsikrede. Vi kan jo lægge en membran ind som beskytter taget.

Fuld fart på

Her i slutningen af november har det været helt tosset. Men sådan er det hvert år. Jeg har derfor lært af erfaring. Når nye, potentielle kunder ringer mig op, så spørger jeg altid først efter adressen på huset. Hvis jeg har den registreret i mit system, så kan jeg se, om jeg har lavet brandsikring eller ej. Hvis jeg ikke har dem registreret ja så booker vi et møde, hvor jeg kommer og besøger dem for at tjekke, om taget er sikkert.

Effektivitet

Det er det mest effektive. Jeg har jo travlt med andre opgaver. Derfor tager jeg heller ikke altid telefonen lige med det samme. Jeg har den luksus, at jeg kan hyre et bureau til at passe telefonen for mig. De kan så bede mig om at ringe til kunden, når jeg har tid.
I går var jeg så ude hos en ny kunde. Taget var virkeligt flot. Det var nyt, så der var brandsikring. Jeg spurgte naturligvis om, hvilken tækkemand de havde brugt til at få det lavet. Kunden forklarede mig, at det vidste han ikke, men han ville spørge den tidligere ejer om det. Han ringede op i går og fortalte mig, at det var en kollega i Jylland, der havde lavet taget.